close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הילדים סובלים מבעיות קשב וריכוז - שיטה מומלצת

מערכת שורשח סיוון, תשפ31/05/2020

נוירופידבק הינה שיטת אימון חדשנית לבעיות קשב וריכוז שאחד היתרונות שלה שהיא נעשית בדרך מהנה מאוד עבור המטופל

תגיות:
מרבית ההורים מלווים כל צעד ושעל של ילדיהם מרגע לידתם ועד שהם עוזבים את הבית. הם קשובים לילדיהם ומכירים את התנהלותם היום יומית. מטבע הדברים, הם מודעים לכל סימן של בעיה, ובכלל זה, הפרעת קשב וריכוז שעלולה להתרחש, ולא בכדי. זאת אחת התופעות השכיחות הקיימות בקרב ילדים. היא נפוצה מעט בגילאי גן ומתגברת בגילאי בית ספר של עד גיל 12 שנים. מדובר על בין 5 ל 10% כאשר אצל בנים היא פי 3. הסימפטומים לכך הם בעיקר של הפרעות קשב וריכוז, אימפולסיביות, תנועתיות יתר ופזיזות. בגילאים מבוגרים יותר התופעה מופיעה במידה שווה אצל שני המינים. יש חשיבות רבה לאיתור מוקדם ולהתחלת
טיפול על מנת שהתופעה לא תפריע למהלך ואיכות החיים של הילד ולא תגלוש לתקופת חייו המבוגרים.

סימנים קליניים
הסימנים לבעיות אלו הם חוסר שקט, חוסר משמעת, התפרצויות בכי וזעם, שלעיתים, הם ללא סיבה ולא נשלטות, חוסר רצון ויכולת להשלמת משימות, חוסר ריכוז, קושי לציית לחוקי משחק וחוקים אחרים. סכנה אחרת אצל ילדי קטנים היא חוסר מודעות לסכנות העלולות לגרום לפעולות מסכנות חיים. התופעות הללו, גורמות לחוסר שקט בסביבה הקרובה, חוסר רצון להתקרב לילדים אלו, כעס מצד ילדים אחרים ומבוגרים כאחד. כל אלו גורמים לבדידות חברתית, לעיכוב בהתפתחות האינטלקטואלית והלמידה – מה שמתבטא בציונים נמוכים עקב ליקויי למידה. כאשר יש חשד לבעיית קשר וריכוז יש לפנות במיידית לטיפול בקליניקה המתמחה בטיפול בבעיות אלו ואחרות נוספות כמו טיפול בחרדות, בדיכאונות, באוטיזם ועוד.

אבחון
אבחון מקצועי חייב להיעשות בצורה המדויקת ביותר על מנת שימליץ על הטיפול ההולם ביותר. צריך לציין, כי הסיבה לקושי באבחון הוא שקיימים סימפטומים זהים לסוגי בעיות שונות אבל די דומות. אבחון מדויק יגדיר בדיוק את הבעיה, אם היא אכן קיימת, ואת מידת עוצמתה ושכיחותה. בשלב הבא ייקבע פרוטוקול טיפולי אשר יתאים בצורה מושלמת לילד המטופל, לבעיותיו, ולסביבה התומכת קרי: למשפחה הגרעינית. כך, יהיה ניתן להתחיל בטיפול מוכוון מטרה אשר יביא בסופו של דבר לפתרון הבעיה הקיימת על הצד הטוב ביותר.

ניורו פידבק
נוירופידבק הינה שיטת אימון חדשנית שאחד היתרונות שלה שהיא נעשית בדרך מהנה מאוד עבור המטופל, והדבר חשוב מאוד אצל ילדים. היא פותחה בתכנית החלל של נאס"א בארה"ב. היא מלמדת את מוחו של הילד המטופל כיצד לפעול באופן האופטימאלי ביותר. המוח לומד להגיב באופן נכון והתובנות הללו נשארות אצלו גם לאחר סיום הטיפול. על ידי כך פוחתים הסימפטומים מהם הוא סובל. היא מבוססת על עקרון ההתניה. הילד צופה בסרט שבחר, מחשב קורא את פעילות מוחו ומתגמל אותו בכל פעם שמוחו פועל באופן תקין. בעת שפעילותו תקינה המטופל רואה את הסרט בצורה חדה וכאשר איננה כזאת אזי התמונות מטושטשות. כך לומד המוח לפעול בצורה תקינה.

יתרונות לטיפול
הטיפול מהנה בגלל שהילד בוחר בסרט אהוב עליו. הוא מרוכז בו ואדיש לסביבתו. המעקב אחריו נעשה בשלט רחוק על ידי המטפלים הלומדים את תגובות הילד ומגיעים למסקנותיהם. כל טיפול אורך כ 40 דקות של הנאה. השיטה מייתרת שימוש בכדורים ותרופות חיצוניות, וכמובן, שאיננה פולשנית. ההשפעה הינה לטווח ארוך. ככל שהיא נמשכת כל משתפרות יכולות הקשב והריכוז ומתמעטות התופעות השליליות הקשורות בהן. השיטה תורמת גם לשיפור בביצועים שונים כמו זמן ביצוע, ריכוז, מיקוד, הקשבה ויכולות נוירוקוגנטיביות נוספות הנדרשות להם בעתיד ובעיקר בתקופות לימודים. התוצאה הכללית היא שיפור באיכות החיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה